loading...
زنده باد ایران ...... پاینده بادجمهوری اسلامی

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 128 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (1)

«بسم رب المهدی»

انتظار گوهری امید بخش است که دل را دگرگون کرده و گام ها را استوار می سازد.
عاشق منتظر وقتی قدم در راه معشوق می گذارد تمام تلاش و توانش این است که آنگونه باشد که معشوق می طلبد.
ای عاشقان منتظر که گاهم هایتان را مستحکم کرده اید تا بتوانید زمینه سازی ظهورش را فراهم سازید و قدمهایی را برای حضرت صاحب الام ر(ع) بردارید.باید این کلام دُر گونه امام صادق (ع) به روی دیدگان نهیم که فرمودند:

«لیعدن احدکم لخروج القائم و لو سهما»
باید هر یک از شما خود را برای قیام قائم آل محمد آماده کند ولو با تهیه یک تیر.



و کلام رهبرمان را که فرمودند:

«انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم.سربازی امام زمان، کار آسانی نیست. سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن بینی دارد.»

اکنون برای رسیدن به جاده ای که بتوانید به استشمام عطر آگین بوی پیراهن یوسف زهرا (ع) برسید و قدم در راهی نهید که لبخند شیرین رضایت حضرت صاحب الامر (ع) را که همان رضایت الهی است احساس کنید، مقدماتی لازم است.
ما قصد داریم در این بخش به ارائه راهکارهایی که برای تزکیه نفس و خودسازی نیاز می باشد بپردازیم و در این زمینه از نظرات اساتید بزرگوار و علما ارجمندی که رهروان این ره می باشد استفاده خواهیم نمود.
و پیامهای مفید و مثمر ثمر دوستان مهدوی را به روی دیدگانمان می نهیم.
منتظر پیام های سبزتان هستیم.


عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 110 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
فارس گزارش می‌دهد
اول جولای،آغاز تحریم هایی که به بن بست رسید

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا که فقط 18 درصد نفت ایران را می خرد، از چندماه پیش واردات از ایران را کاهش داده و در مقابل 19 کشور عمده خریدار نفت ایران از تحریم ها معاف شده اند،پس دلیل مانور گسترده بر روی آغاز تحریم نفتی ایران را باید در جای دیگری جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به اول جولای یعنی زمان اعلام شده برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، موج رسانه‌ای ایجاد شده توسط غربی‌ها به سوی آغاز تاثیر تحریم نفت ایران بر اقتصاد ملی متمایل شده است و رسانه‌های وابسته به غرب در این باره هیاهوی فراوانی به راه انداخته‌اند. در این رسانه‌ها بر فرار سیدن اول جولای به عنوان یک مبداء جدید برای متاثر شدن اقتصاد ایران از تحریم‌ها بسیار سخن گفته می‌شود.

اما آیا واقعیت همین است؟ یعنی تحریم‌ها از اول جولای آغاز می‌شوند؟ پاسخ یک «نه» مؤکد است. در واقع این تاریخ یک زمان نمادین برای حداکثر کردن آثار روانی تحریم‌ها است چنانکه این تحریم‌ها از مدت‌ها پیش آغاز شده و در حال حاضر در حداکثر حالت ممکن خود با توجه به شرایط زمانی و اقتصاد جهانی به سر می‌برد.

واقعیت آن است که اتحادیه اروپا که 18 درصد از نفت صادراتی ایران را وارد می‌کند، تقریبا از ابتدای زمان اعلام این تحریم‌ها واردات خود را از ایران کاهش داده و در سال جدید میلادی، 3 کشور اصلی واردکننده نفت ایران در اروپا یعنی یونان، ایتالیا و اسپانیا قرارداد های لانگ‌ترم یا طولانی مدت جدیدی برای واردات نفت از ایران امضا نکرده‌اند.

در عین حال شرکت‌های طرف قرارداد با ایران در توسعه میادین نفتی که بر اساس قراردادهای بیع متقابل باید از ایران نفت وارد می‌کردند خود را شمول این تحریم‌ها معاف کرده‌اند. از سوی دیگر شرکت‌های پالایشی کشورهای اروپایی امیدوارند با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی نفت و همچنین هزینه‌های کلان تغییر ساختار پالایشگاه‌های نفتی، نفت ایران را از طرف‌های ثالثی خریداری کنند. در این رابطه طرف‌های چینی در مذاکرات دو جانبه تمایل خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده‌اند.

توجه به این نکته نیز بی‌وجه نیست که پالایشگاه‌های یونان به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران در اروپا به دلیل مشکلات شدید اقتصادی عملا منبعی جز ایران برای تامین نفت خود ندارند و در صورتی که نفت صادراتی ایران از هیچ طریقی به آنها نرسد در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند. این مساله درباره موج ورشکستگی پالایشگاه‌های یک شرکت اروپایی دیگر به خصوص در فرانسه نیز صادق است و یکی از دلایل کم شدن خرید نفت ایران در اروپا نیز به همین مساله باز می‌گردد.

بر این اساس عملا اروپایی‌ها خرید رسمی نفت از ایران را مدت‌هاست که قطع کرده‌اند و عملا اعلام زمان اول جولای برای اعمال تحریم‌هایی که پیش از این آغاز و انجام شده، به جز تلاش برای تاثیرگذاری روانی و تبلیغاتی، اتفاق عملی خاصی را در پی نخواهد داشت.

از سوی دیگر ایالات متحده لیستی بالغ بر 19 کشور را از اعمال مجازات خرید نفت ایران معاف کرده است. این معافیت به دلیل آنچه همکاری این کشورها در کاهش خرید نفت ایران خوانده‌ شد، رخ داده است. در واقع این کشورها برای خروج از شمول تحریم‌های آمریکا، اندکی از واردات نفت از ایران را پیش از این کاهش داده‌اند تا بتوانند به تامین نیازهای نفتی خود از ایران ادامه دهند.

آمریکا تاریخ اعمال این مجازات‌ها را نیز برای تاثیرگذاری بیشتر اوایل جولای 2012 تعیین کرده بود. بر این اساس اول جولای 2012 بیش از آنکه زمان آغاز تحریم‌های نفتی باشد، زمانی برای پایان لااقل دور اخیر اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران خواهد بود.

از سوی دیگر، با مشخص شدن ناکارآمدی روش‌های سنتی فروش نفت ایران، تکیه بر روش‌های جدید از جمله وارد کردن بخش خصوصی به فروش نفت ایران، راه‌اندازی بورس نفت، ایجاد سازمان‌های بیمه‌ای کشتیرانی و شکستن انحصار آمریکا و انگلیس در این صنعت مالی سودآور در کنار استفاده از روش‌هایی چون سوآپ ارزی برای حل مشکلات مبادلات مالی، کشور را در آستانه ورود به فازی جدید از مبادلات نفتی در جهان قرار داده است که تحریم در آن معنای قابل اعتنایی نخواهد داشت.

در واقع اول جولای را به جای زمان آغاز تحریم‌ها می توان آغازی بر پایان تحریم‌های نفتی با وادار کردن ایران به استفاده از روش‌هایی که پیش از این انگیزه زیادی برای استفاده از آنها در ساختارهای لخت و ساکن اداری حاکم بر نهادهای تصمیم‌گیر اقتصادی کشور وجود نداشت، دانست.

در عین حال با رسیدن به نقطه پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه نفت در جهان، در یک یا حداکثر دو دهه آینده، ایران به عنوان مالک دومین ذخایر بزرگ نفت قابل استحصال در جهان می‌تواند کشورهای تحریم‌کننده نفت خود را در لیست سیاه قرار داده و از فروش نفت به آنها در آینده اجتناب کند. در این صورت به جز نمایش تاثیرگذاری جدی‌تر ایران بر بازارهای آینده نفت، کسی هم امکان شماتت ایران را به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی نخواهد داشت و از سوی دیگر روابط آینده مصرف‌کنندگان با تولیدکنندگان انرژی به تعادل بیشتری خواهد رسید.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 107 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
در گفت‌وگو با فارس
سروری:اوباما وارد بازی خطرناکی شده است

خبرگزاری فارس: عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: بحث تعلق جزایر سه‌گانه ایرانی به امارات از پایه دروغ است لذا اوباما با این ادعاها وارد بازی خطرناکی شده است.

پرویز سروری عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره ادعای اوباما مبنی بر تعلق جزایر سه گانه به امارات گفت: آمریکا و مقامات این کشور همچون اوباما با اینگونه اظهار‌ نظر‌ها در مسیر خطرناکی وارد شده‌اند.

وی افزود: مقامات اروپایی و در راس آن اوباما برای جبران شکست‌های تلخی که در عرصه بین‌الملل از سوی جمهوری اسلامی ایران خورده‌اند قصد دارند که منطقه را ناامن کنند لذا با اتخاذ اینگونه ادعاها سعی در ایجاد تشنج در میان کشورهای همسایه ایران دارد.

سروری اظهار داشت: موفقیت ایران در برابر تهدید، تحریم و پیشبرد منافع هسته‌ای خود دولتمردان آمریکایی را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است از این رو آنها با طرح حمایت از کشورهایی چون امارات و ادعای تعلق جزایر سه‌گانه به این کشور وارد بازی خطرناکی با ایران شده‌اند که به طور حتم بار دیگر مزه تلخ شکست را برای آنها به بار خواهد آورد.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 97 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
امام جمعه آبادان:
کوچک‌ترین خطا علیه ایران، غرب را از هستی ساقط خواهد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: غرب باید بداند در صورت هرگونه اقدام غیراصولی علیه جمهوری اسلامی، جامعه اسلامی یک شبه کشورهای مستکبر را از هستی ساقط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر در محل مصلای ثامن‌الائمه اظهار داشت: داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران اسلامی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به ارسال نامه دبیر شورایعالی امنیت ملی به مسئول سیاست خارجی اروپا گفت: ارسال نامه آقای جلیلی به خانم کاترین اشتون نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مواضع قانونی و مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به موضع‌گیری صریح و به موقع شورای امنیت ملی افزود: مطالبات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 تمام برنامه‌های سیاسی و اقتصادی شرق و غرب را بر هم زد.

این مسئول تصریح کرد: همواره مستکبران در تلاش هستند تا ایران را در مقابل خواسته‌های خود به زانو در آورند، اما موضع گیری جمهوری اسلامی نشان داد که هر گونه اقدام سبک سرانه و غیر منطقی علیه ایران و کشورهای اسلامی پاسخ صریح جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

محمدی‌اصفهانی در ادامه خطبه‌ها همچنین به سردمداران کاخ سفید و تل آویو هشدار داد در صورتی که هرگونه اقدام غیراصولی علیه جمهوری اسلامی پیش‌بینی شود جامعه اسلامی یک شبه کشورهای مستکبر را از هستی ساقط خواهد کرد.

خطیب جمعه آبادان به انتخاب رئیس جمهوری مصر اشاره کرد و گفت: انتخاب نامزد اسلام گرایان مصر نشان از اشراف جامعه اسلامی بر تمام اوضاع سیاسی دنیا است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از مسئولان قوای سه گانه خواست تا با اتحاد و همدلی مشکلات معیشتی مردم را در کشور به حداقل برساند چرا که تحقق این مهم، بقای حکومت اسلامی ایران را تضمین می‌کند.

محمدی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: دولت باید با تدابیری جلوی گرانی‌های اخیر را بگیرد و از وارد آمدن فشار اقتصادی به مردم به ویژه قشر کم درآمد جلوگیری کند.

خطیب جمعه آبادان در پایان با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت از مؤمنان و روحانیون در این ایام آیین شب‌زنده‌داری را احیا کنند.

وی از جوانان خواست تا این روزها بیش از پیش آیین‌های اسلامی را احیا کنند.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 87 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
در دیدار شاهزاده محمد بن زاید صورت گرفت
حمایت اوباما از ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با شاهزاده اماراتی، از ادعای امارات مبنی بر مالکیت این کشور بر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته میزبان "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی در کاخ سفید بود، از موضع امارات در مناقشه این کشور بر سر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

اوباما و شاهزاده امارات در دیدار روز گذشته خود فراخوان مشترکی را مبنی بر راه حل مسالمت آمیز بر سر وضعیت جزایر "ابوموسی"، "تنب بزرگ" و "تنب کوچک" که جزئی از خاک ایران محسوب می شوند اما امارات مدعی حاکمیت بر این جزایر است، صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا قاطعانه از ابتکارات امارات در زمینه حل و فصل مناقشه بر سر جزایر سه گانه خلیج فارس از طریق مذاکرات مستقیم، دیوان بین المللی دادگستری و یا یک انجمن بین المللی مناسب دیگر حمایت می کند.

امارات مدعی است که بر اساس مفاد توافق نامه 1971 میلادی امضا شده هنگام پایان سلطنت استعماری انگلیس بر بخشی از خلیج فارس، این جزایر متعلق به امارات است؛ این در حالیست که ایران ادعای امارات را رد و اعلام کرده است که این جزایر همواره بخشی از قلمرو خاک ایران بوده اند.

ایران تاکید کرده است که این جزایر متعلق به خاک ایران است و درباره حق مالکیت بر سر این جزایر با کسی وارد مذاکره نخواهد شد؛ ایران در عین حال اعلام کرده است که حاضر است برای رفع سوء تفاهم درباره ادعای امارات بر این جزایر، با آنها گفت و گو کند.

شاهزاده امارات و رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دیدار خود از ایران خواستند تا به تعهدات بین االمللی هسته ای خود عمل کند و از طرح "کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل و نماینده ویژه فعلی این سازمان و اتحادیه عرب در امور سوریه که با هدف پایان بخشیدن به خونریزی ها در سوریه و انتقال سیاسی در این کشور طراحی شده است، حمایت کند.

بر اساس این خبر، همزمان با تشدید تنش ها در خلیج فارس و عدم وجود یک پیشرفت دیپلماتیک در رابطه با خاتمه بخشیدن به برنامه هسته ای ایران، اوباما و شاهزاده امارات به انجام مانورهای نظامی مشترک بیشتر و آموزش و شناسایی فروش های آتی تجهیزات دفاعی متعهد شدند.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 5575 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

ارامش ضعف اعصاب

برای آرامش اعصاب چه باید خورد ؟


برای آرامش اعصاب، باید از مصرف چه غذاهایی پرهیز کرد؟
بیماری روحی ، بیماری‌ای نیست که به ‌طور ناگهانی و اتفاقی ایجاد شود .بلکه در اثر یک رشته علل پیش می‌آید.


خوشبختانه بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند ، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه‌ی رژیم غذایی آن را برطرف کرد. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون بوجود اورد.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که تحت رژیم‌های غذایی فاقد ویتامین‌های گروهB قرار گرفته‌اند، به اختلال روانی، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا شده‌اند.


این آزمایش‌ها به صراحت ثابت می‌کند که کمبود ویتامین‌های B می‌تواند یکی از دلایل اصلی بعضی از اختلالات روانی باشد. گروهی از دانشمندان در سوئد، مغز اشخاصی را که در حالت جنون از دنیا رفته بودند، با مغز اشخاصی که با مرگ‌های ناگهانی و بصورت عادی مرده بودند تشریح و مقایسه کردند و دریافتند که چهار ماده در مغز اشخاص عادی وجود دارد که در مغز کسانی که در اثر جنون جان خود را از دست داده بودند، وجود نداشت.

این چهار ماده عبارت است از: ?- آدنین، ?- تیامین، ?- سیتوزین، ?- گوآمین .
این چهار ماده در گوشت‌ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ،جگر، مغز و قلوه وجود دارد.

راز های خوشبختی بشر – بت های قلبت رو بشکن – قوانین خوشبختی بشر
حمایت از زنان و کودکان _ سقط جنین – عشق جنسی ، عشق آسمانی – سرگذشت های عبرت آموز


کمبود ویتامین های گروه B باعث ایجاد اختلالات عصبی مانند اضطراب شدید ، افسردگی ، عصبانیت و فشار عصبی می شود.
اضطراب شدید و ناراحتی عصبی دائمی اغلب ناشی از کمبود ویتامین‌های گروه B بخصوص تیامین (ویتامین B1) است و اگر رژیم غذایی شما سرشار از مواد نشاسته‌ای(کربوهیدرات‌ها) باشد، عواقب کمبود ویتامین شدیدترو بیشتر خواهد بود.
چنانچه غذای شما حاوی کلسیم کافی نباشد، میزان کلسیم در بدن شما پایین خواهد آمد و در نتیجه اعصاب شما تحریک خواهد شد. شیر و فرآورده‌های آن، بهترین منبع کلسیم محسوب می‌شوند. پس لازم است مصرف آنها را جدی بگیرید.


بهتر است بدانید که کلسیم زمانی به طور موثر جذب بدن می‌شود که ویتامینD به میزان کافی در روده‌ها باشد. اگر شما زندگی بدون تحرک و آرامی دارید ،می‌توانید مقدار زیادی کلسیم مصرف کنید. در این مورد توصیه می‌شود غذای خود را با یک قرص ویتامین‌ِِِD تقویت نمایید.


در حال حاضر اکثر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که از مصرف غذاهای حاوی کلسیم و نیز انواع ویتامین‌ها غافل نشوید.
همان‌طور که ذکر شد کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به فشار عصبی شود. کمبود شدید تیامین (ویتامین B1)، نیاسین (ویتامین B3) و پیریدوکسین (ویتامین B6) می‌تواند اختلالات عصبی زیاد و وخیمی را به‌وجود آورد.

منابع ویتامین های گروه B به طور کلی شامل: مخمر (ماءالشعیر)، جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت است .

به طور اختصاصی نیز :
مواد غذایی غنی از B1 : مخمر آب جوی موجود در ماء الشعیر ، گوشت گاو، دانه آفتابگردان و بادام زمینی، جوانه گندم و نان های سبوس دار است.
مواد غذایی غنی از B3 : مخمر آبجو ، بادام زمینی و گوشت است.
مواد غذایی غنی از B6 : جگر گاو، موز ، دانه آفتابگردان، جوانه گندم، برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال است .

لازم به‌ یادآوری است که تغذیه‌ی نامناسب نه تنها بر روی اعصاب و روان آدمی تاثیر بدی می‌گذارد ، بلکه باعث مختل شدن فعالیت سایر سیستم بدن نیز می‌گرد
برای داشتن اعصابی آرام ، همیشه به مقدار کافی از مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B مانند انواع گوشت، جگر، غلات و نان سبوس دار و جوانه گندم استفاده کنید.
. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون ایجاد کن برای حفظ سلامتی و لذت بردن از شادابی زندگی ، باید غذاهای مصرفی حاوی انواع ویتامین‌ها باشد؛ بخاطر اینکه غذاهای سرشار از ویتامین برای کار منظم سیستم عصبی لازم است.


وقتی که در اشخاص سالخورده عوارض عصبانیت ، به ‌صورت خستگی بروز می‌کند، نشانه‌ی این است که باید ماده‌ی غذایی مناسبی مصرف شود؛ مخصوصا وقتی شخص کم خوراک باشد، میزان قند خون پایین می‌‌آید که در این مواقع مصرف یک قاشق عسل ، یکعدد شکلات ، یک لیوان شیر یا آب میوه، کمی پنیر و بیسکوییت توصیه می‌شود.
وقتی عصبانی و بی‌حوصله شدید، تا آن‌جا که امکان دارد علت واقعی آن را بررسی و کشف کنید و اگر نتوانستید به پزشک روانشناس مراجعه نمایید تا او به شما مدد نماید .
فراموشی‌ و ضعف حافظه نیز از کمبود غذایی ایجاد می شود . روانشناسان می گویند که فراموشی علامت چیزی است که پیوندی با پیری ندارد و می‌تواند عارضه‌ی کمبود غذایی باشد.
لازم به‌ یادآوری است که تغذیه‌ی نامناسب نه تنها بر روی اعصاب و روان آدمی تاثیر بدی می‌گذارد ، بلکه باعث اختلال فعالیت سایر سیستم بدن نیز می شود .

توصیه‌ی همه‌ی متخصصان این است که به آن‌چه می‌خورید دقت کنید و سعی کنید مواد غذایی مغذی و مفید رابر مصرف موادی با ارزش غذایی کم، ترجیح دهید
برگرفته از سایت www.tebyan.net

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 94 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (2)
یک فعال سعودی فاش کرد:
ولیعهد جدید عربستان را آمریکا انتخاب کرد

خبرگزاری فارس: معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان گفت که آمریکا برای جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان سعودی سلمان بن عبدالعزیز را به سرعت به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

به گزارش فارس، "فاروق العشری" معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان از دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: واشنگتن "سلمان بن عبدالعزیز" را برای جانشینی نایف به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

وی امروز در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره اختلافات داخلی خاندان آل سعود افزود: این اختلافات قدیمی و عمیق است و از زمان مرگ "عبدالعزیز" پادشاه اسبق عربستان و موسس خاندان آل سعود، ایجاد شده است.

به گفته العشری، تسریع در تعیین ولیعهد با هدف جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان آل سعود انجام شد.

وی ادامه داد: نظام کنونی عربستان قبیله ای و خانوادگی است در حالی که در قرن بیست و یکم امکان ادامه حیات برای چنین نظامی وجود ندارد.

معاون دبیر کل کنگره الناصری عربستان افزود: عربستان با جمعیت بیش از 20 میلیون تن، دارای علما و روشنفکرانی است که اصلاحات، دموکراسی و آزادی را خواستارند؛ در حالی که حکومتی قدرت را در دست دارد که به لحاظ سیاسی عقب مانده است.

به گفته فاروق العشری، نظام آل سعود به ملت اجازه نمی دهد نقشی در حکومت داشته باشد و پادشاه به طور همزمان، رئیس سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه است.

وی تاکید کرد: ما خواهان عربستانی آزاد، دموکراتیک و مستقل از کشورهای غرب به ویژه آمریکا هستیم لذا رژیم استبدادی آل سعود چندان دوام نخواهد آورد.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 82 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)
روایت معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد از یک واحد این دانشگاه
واریز هزاران پوند به حساب "واحد آکسفورد"ی که وجود نداشته است

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد دانشگاه آزاد در کشور انگلستان ریخته می‌شد که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی وجود ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاداسلامی به همراه هیئت رییسه این دانشگاه و جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) به دیدار آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم رفتند.

محمدمهدی مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال جاری و کارهای صورت گرفته تاکنون، گفت: بهره‌برداری از 27 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد در سال جاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآن و عترت و مسابقات فرهنگی با شرکت اساتید و دانشجویان و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از اهم برنامه‌های فرهنگی دانشگاه اسلامی است.

همچنین عبدالله افشار معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی به تبیین اهمیت پژوهش و فناوری پرداخت و گفت:‌ امیداوریم بتوانیم برنامه‌های خود را در زمینه‌های گسترش پژوهش و فناوری در واحدهای دانشگاه آزاد همراه با توسعه پارک‌های علم و ‌فناوری و مراکز رشد اجرایی کنیم.

در ادامه‌ این دیدار بلندی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی با تاکید بر مسایل فرهنگی و توسعه‌ هدفمند در حوزه آموزشی، گفت: طرح جامع آموزشی و برنامه 5 ساله آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مدون می‌شود.

وی افزود: اصلاح هرم هیات علمی، ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و افزایش جذب از مهمترین برنامه‌ها در این رابطه ست.

بلندی یادآور شد: بازنگری برنامه‌های درسی با سه رویکرد پاسخ به نیاز بازار کار، آموزش برای همه و در همه جا و ورود به فناوری‌های روز باید صورت گیرد.

خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این دیدار در سخنانی گفت: در زمانی که مسئولیت را پذیرفتم از کارکنان مالی و خزانه‌دار هیات امنا خواستم که تراز مالی دانشگاه را دربیاورند که بدهی 26 هزار میلیارد ریالی به امضا و تایید امور‌مالی دانشگاه و خزانه‌دار هیات امنا رسیده است.

وی در خصوص وضعیت برخی واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد در کشور انگلستان پرداخت می‌شد که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی وجود ندارد، از سوی دیگر دانشگاه آزاد واحد امارات نیز از نظر فرهنگی در وضعیت مناسبی قرار نداشت که اقدامات زیادی در جهت اصلاح آن صورت گرفته است.

عبدالحمیدعبدالکریم بازدید : 123 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)
وزیر اطلاعات در نشست تخصصی حقوق بشر/۲
جزوه کشف شده از جریان فتنه با ادبیات حزب توده نوشته شده بود

خبرگزاری فارس: جزوه کشف شده از یک عنصر مرتبط با فتنه را خدمت یکی از بزرگان فرستادیم. به من پیغام داد: ببینید که تدوین کننده این جزوه چه کسی بوده است چون ادبیات تدوین این جزوه ، ادبیات حزب توده است.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در ادامه سخنرانی خود در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی ضمن اظهار داشت: اهداف جنگ نرم علیه نظام اسلامی با حربه‌های حقوق بشری در دو شاخه اهداف داخلی و خارجی پی‌‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث اهداف داخلی یکی از اهداف آنها حمایت از اپوزیسیون و جنبش برانداز است، گفت: تنها یک روز بعد از صدور قطعنامه حقوق بشر علیه ایران، کاترین اشتون خواستار آزادی بی‌قید و شرط سران فتنه شد.

مصلحی گفت: اما فتنه کارش هنوز تمام نشده و با طراحی‌هایی که در داخل و خارج انجام می‌دهند و سرویس‌های بیگانه که از آنها حمایت می‌کنند کار خود را ادامه می‌دهند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 489
  • بازدید کلی : 9,998
  • کدهای اختصاصی